Az Oltcit/Citroën Axel felépítményt tekintve tulajdonképpen egy teljesen újonnan indított típus volt amit a TA Projekt irányzott elő (lsd. lejjebb) a továbbfejlesztése a Visa volt (csak design terén, ugyanis a technikai megoldások a Visa-ban teljesen mások voltak), a motor viszont a már korábban elindított GS-ből származott (G Projekt -1967) illetve GSA-ból. A kéthengeres motor egy továbbfejlesztett változat volt, az Ami 6-ból és a 2CV 6-ból, sajnos erről a a motorról többet nem tudni.
Y Projekt
1968-ban a Citroën aláírta a PAVERDI szerződést, aminek értelmében a Fiat felvásárolta a Michelin 49%-os tulajdonát a Citroënből és megszerezte a Maseratit az Orsi-tól. Az Y Projekt értelmében meg kellett osztani az alkatrészeket a Fiat és a Citroën közt. Korai tanulmányokban a Fiat 127-es alvázát is alkalmazták. A 70'-es évek elején a Citroën a következő modelleket gyártotta: a 20 éves 2CV-t és különféle változatait, a Dyane-t, az Ami8-at, a Méhari-t, az újonnan indított SM-et és GS-t, illetve az öregedő D szériát.
Az Ami 6 újratervezése, az Ami 8 kifejlesztése, vagy a GS motor Ami Super-ben való alkalmazása ellenére, az eladások sosem érték el a Citroën álatal remélt szintet, így egy Ami-t leváltó projekt felértékelődött.
Y projekt Fiat alapon Y2 projekt
TA Projekt
A tervek egy kis, három ajtós, torziós rugóval szerelt, és valamely A szériás autó két vagy négy hengeres boxer motorjával szerelt autót irányoztak elő. Ez lett az utolsó kizárólag Citroën által tervezett autó. 1973-ban a Fiat eladta PAVERDI-t a Michelinnek, de a következő évben a Michelin elhatározta, hogy visszatér az autógumik gyártásának élvonalába, és eladja a Citroën részt a Peugeotnak. Georges Taylor-t (szül.: Bukarestben) megválasztották a Peugeot elnök-vezérigazgatójának; elhatározta, hogy rendbehozza a Citroën anyagi helyzetét, például ezért leállította az SM gyártását.
VD Projekt
TA projekt újraértelmezése; a Citroënnél a Peugeot 104-es padlólemezét, váltóját és motorját használták fel. Ez volt az első PSA által tervezett autó.
Ezt az új projektetet VD-re kereszetelték (Voiture Diminuée = kis autó), amelyből végülis két autó az LN és a Visa született.
A torziós rugózást helyett, a 104-es McPherson üzemű lengőkaros felfüggesztését használták.
Forrás: Citroënët® engedélyével és saját gyűjtés